Eindelijk is het zover!
Zoals jullie ongetwijfeld al weten heeft het stadsinitiatief “Schaatsbaan-Rotterdam” van hockeyclub Leonidas gewonnen.

Vanaf 1 december a.s. kunnen we 3 maanden lang in Rotterdam schaatsen op een 400 meter baan aan het Toepad. SVR is vanaf het moment dat duidelijk werd dat het dan eindelijk zou gebeuren met de Schaatsbaan in gesprek.

SVR-uur
Eén van de dingen die we willen realiseren is een eigen SVR-clubuur net zoals we dat ooit op de Weena-baan hadden. Het kan zijn dat we dat met enkele andere verenigingen moeten doen om het betaalbaar te krijgen. We zijn nog aan het puzzelen over de kosten maar een los kaartje op de Schaatsbaan gaat €3,50 kosten en een eventueel abonnement voor 13 keer voor 1.15 uur zal waarschijnlijk ongeveer € 35 gaan kosten. We denken aan een clubuur op woensdag van 18.30 tot 19.45 uur.

Het is belangrijk om van onze eigen leden te weten in hoeverre ze van dit uur gebruik gaan maken. Willen jullie mij allemaal mailen en laten weten of je hier gebruik van wil gaan maken. S.de.iongh@kpnplanet.nl

Publieksuren
Natuurlijk hopen we onze leden ook op de publieksuren te treffen. Met een aantal leden schaatsen we zaterdagochtend op het publieksuur in Breda (vanaf 9.30 tot een uur of 11.00). In de maanden dat de baan bij Leonidas open is (december, januari en februari) blijven we natuurlijk in Rotterdam. Zou leuk zijn als meer leden zich zouden aansluiten.

Wedstrijden
Gerrit van Kooten (onze voorzitter en tevens voorzitter van het Gewest ZH) onderzoekt of we een aantal wedstrijden van de Oomssportcup naar Rotterdam kunnen verplaatsen. We zijn voorts nog in gesprek om te kijken of we meer (jeugd)wedstrijden op de Rotterdamse baan kunnen organiseren.

Oproep: juryleden
Willen we in Rotterdam als vereniging (jeugd)wedstrijden kunnen organiseren dan hebben we meer juryleden nodig. Bij dezen een oproep aan onze leden en aan de ouders van jeugdleden om zich daarvoor te melden. Dit kan bij Frans van Herpen: fransvanherpen@gmail.com

En nog meer
We kijken ook nog of er mogelijkheden zijn voor jeugdschaatsen, interclubwedstrijden, etc. etc.

We houden jullie op de hoogte.

Sander de Iongh
S.de.iongh@kpnplanet.nl