De komende weken staan er weer verschillende NK’s op de agenda. In het weekend van 25/26 januari wordt in Heerenveen het NK allround en het NK sprint verreden. SVR-lid Ariane Smit heeft zich – bij de Grunobokaal in Groningen – geplaatst voor het NK allround. Bij de Grunobokaal zette zij een sterke serie neer op de 500m/3000m/1500m/5000m. Op de 5000m zette ze de klok stil op 7.46.97 seconden. Dit betekende een flinke aanscherping van haar persoonlijk record en daarmee ook van het clubrecord bij de neo-senioren.

Bij de junioren C wist Elanne de Vries zich bij de landelijke selectiewedstrijd ruim te plaatsen voor het NK junioren C. Dit NK wordt op zaterdag 1 februari verreden in Enschede.

Dan is er ook nog het officieuze NK voor pupillen in Groningen op zaterdag 25 januari. De 20 snelste pupillen van Nederland worden hiervoor uitgenodigd. Een van deze pupillen is Sjoerd van Homelen. Sjoerd wist zich met zijn tijd van 49.77 seconden als pupil B te plaatsen voor deze wedstrijd.

Deze toppers heel veel succes gewenst bij het toernooi!!