Dit jaar gaat De Grote Clubactie geïntroduceerd worden binnen onze vereniging.

De Grote Clubactie is een jaarlijks evenement waar leden van verenigingen loten kunnen verkopen. De leden kunnen de loten verkopen aan familie, vrienden, buren, bedrijven, enzovoorts. Met deze loten kunnen de kopers allerlei leuke prijzen winnen; met als hoofdprijzen een vakantie, een auto en €100.000. De Grote Clubactie start dit jaar op 23 september. Daarom in deze tekst alvast wat informatie over de doelen en hoe het in zijn werk gaat.

De loten kosten €3 per stuk, en van elk verkocht lot gaat 80% direct naar de vereniging. Voor SVR zijn dit mooie extraatjes die we willen gebruiken voor de volgende doelen:

(Jeugd) activiteiten
SVR vindt binding belangrijk en daardoor worden er met regelmaat (jeugd) activiteiten georganiseerd. Afgelopen periode heeft de activiteiten commissie diverse dagen georganiseerd waarin de jeugd elkaar buiten trainingsuren kan ontmoeten. Waar moet je dan aan denken? Kampeerweekend, spelletjesavond, filmavond, speurtochten of een keertje bowlen met zijn allen. Om dit voor iedereen leuk en betaalbaar/gratis te houden willen we hier wat geld voor reserveren uit de inkomsten van de Grote Clubactie.

Trainingsmateriaal
Onze trainers hebben ideeën m.b.t. het moderniseren en veiliger maken van het krachthonk zodat onze leden optimaal kunnen trainen. Voor de droogtrainingen en schaatstrainingen hebben we vaak artikelen nodig om de training te organiseren. Denk aan elastieken, hockeysticks, matjes, plyobox, et cetera. Ook hier is geld voor nodig en zal een gedeelte van de opbrengst naartoe gaan.

(Jeugd) trainingskamp
SVR organiseert elk najaar een trainingsweekend waar jong en oud zich gaan voorbereiden op het schaatsseizoen. Dit is een lang weekend waarin diverse trainingen en leuke activiteiten elkaar afwisselen. Om dit in de toekomst nog leuker te maken en betaalbaar te houden willen we ook hier een bedrag voor reserveren vanuit de opbrengsten van de lotenverkoop, zodat dit voor iedereen bereikbaar is.

We hebben gekozen voor de volgende verkoop methodes:
–  Online verkoop, via een link kan je je vrienden of kennisen een whatsappje sturen met een koopverzoekje. Dit kan je ook op social media zoals Instagram en Facebook plaatsen.
Verkoop boekje, hiermee kan je je buren, kennisen en familieleden een eenmalige machtiging geven voor het aantal loten wat je verkocht heb. Dit systeem zorgt ervoor dat u kind niet met geld over straat loopt als ze de wijk ingaan om bij de buren loten te verkopen.
– Tot slot hebben we nog superloten. Dit zijn loten waarin je in één keer 50 loten verkoopt. Dit is bijvoorbeeld voor de pappa’s/mamma’s, ooms/tantes of bedrijven die de club een warm hart toe dragen. Buiten het feit dat dit in direct €240 voor de vereniging oplevert, maakt de vereniging ook kans op een feest t.w.v €5000. Uit alle superloten die verkocht worden, trekt de Grote Clubactie een winnaar. Jij wilt toch ook een superleuk feest met de vereniging? Verkoop dan zoveel mogelijk superloten zodat we een grotere kans maken.

Buiten dat het een leuk extraatje voor de vereniging is, is het voor de jeugd vooral leuk om te doen en er een wedstrijdje van te maken om meer loten dan je vriendje of vriendinnetje te verkopen. In je eigen online omgeving kan je namelijk zien hoeveel loten je vriendjes verkocht hebben en je kan gadges winnen? Daarnaast kan je als verkoper ook verschillende prijzen winnen. Bij verkoop van 25 loten krijg je een medaille. Als je meer dan 40 loten verkoopt maak je kans op diverse cadeaubonnen, entreekaartjes voor pretparken en als hoofdprijs een Playstation 5 en een beker. Ook vanuit de vereniging reiken we prijzen uit voor de pupillen en junioren. De beste drie verkopende pupillen en de beste drie verkopende junioren krijgen een beker en een nog nader te bepalen prijs.

Voor alle jeugdleden maken we automatisch een verkoopboekje aan en een online omgeving waarin je jou stand kan inzien. Deze wordt in de 2 weken voor 23 september uitgereikt door de trainers of op 16 september met de clubkampioenschappen en afsluiting van het zomerseizoen. Wilt u dit als ouder niet? Geen probleem; meld dit even via leon87svr@hotmail.com. Op 16 september zal er nog een korte uitleg zijn over de verkoopmethodes. Ben je geen jeugdlid en wil je ook loten verkopen? Helemaal goed dit kan ook. Stuur je gegevens door naar leon87svr@hotmail.com dan wordt er ook voor jou een verkoopboekje en een linkje aangemaakt om loten te verkopen.

Laten we er allemaal een succes van maken, jij doet toch ook mee?