Over onze club

Schaatsvereniging Rotterdam (SVR) is één van de oudste trainingsgroepen in Zuid-Holland. In december 1964 is de vereniging onder haar huidige naam ontstaan. SVR heeft jarenlang een eigen clubgebouw gehad aan de Veenweg, aan de rand van het Kralingse Bos. Sinds 2020 trainen we samen met RWC Ahoy en Schaats & Inline Lansingerland (SIL) op het complex Sportpark Noordrand aan de Landscheiding 101. Op dit terrein maken de drie verenigingen gezamenlijk gebruik van het clubhuis met een gezellige kantine, kleedruimtes en het krachthonk en van de wielerbaan van 1,5 km. Samen met SIL maken we gebruik van de 200 m. wedstrijd skeelerbaan, die in 2020 is gerealiseerd. SVR kent een korte, maar roemrijke geschiedenis met in één jaar (1965) twee wereldkampioenen: Kees Verkerk en Stien Baas-Kaiser. Hoewel we nu niet meer over wereldkampioenen beschikken, doen we wel ons best om als vereniging goede rijders voort te brengen.