Schaatsen jeugd

De jeugd heeft de toekomst! En dat geldt ook voor SVR. Vandaar dat er speciale aandacht aan het jeugdschaatsen besteed wordt. Voor jeugdige schaatsers zijn er verschillende mogelijkheden bij SVR. Afhankelijk van de leeftijd zijn de volgende categorieën te onderscheiden.

• pupillen:     van 05 t/m 12 jaar
  • junioren C: van 13 t/m 14 jaar
  • junioren B: van 15 t/m 16 jaar
  • junioren A: van 17 t/m 18 jaar

*(peildatum van alle categorieën is 30 juni).

Trainingsmogelijkheden pupillen
De Uithof (Den Haag)
Voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 13 jaar, de categorie pupillen, is er een speciaal jeugdschaatsuur op zaterdagavond van 17:15 tot 18:15 uur op De Uithof in Den Haag. Tijdens dit uur schaatsen er alleen maar jeugdige schaatsers van verschillende schaatsverenigingen.  Gedurende dit jeugduur worden er verschillende evenementen georganiseerd, zoals de mini-elfstedentocht en 100-meterwedstrijden. Het seizoen wordt afgesloten met het diplomaschaatsen.

Schaatsbaan Rotterdam
Vanaf begin december is er ook een jeugdtrainingsuur op Schaatsbaan Rotterdam. Dit is op maandagavond van 18.30 tot 19.45 uur.

Trainingsmogelijkheden junioren (van 13 t/m 18 jaar)
De Uithof (Den Haag)
Als kinderen 13 jaar of ouder zijn, kunnen ze overstappen naar een schaatstraining op vrijdagavond of woensdagavond op de Uithof in Den Haag. Op beide dagen zijn de trainingen van 17.00 tot 18.15 uur.

Schaatsbaan Rotterdam
Vanaf begin december is er ook een trainingsuur op Schaatsbaan Rotterdam. Dit is op maandagavond van 18.30 tot 19.45 uur. Afhankelijk van de leeftijd en het niveau is er ook nog de mogelijkheid om mee te doen met een van de trainingsgroepen op woensdagavond op Schaatsbaan Rotterdam. Deze training is van 18.30 tot 19.45 uur.