Al sinds jaar en dag is er op dinsdagavond een kracht en conditietraining in en om het clubhuis. De laatste jaren onder leiding van Jaap Schokkenbroek. Deze training trekt 10-15 deelnemers en bestaat uit warmlopen, oefeningen buiten en oefeningen in het krachthonk.

We gaan nu deels overlappend er een training naast zetten voor leden van SVR en Lansingerland. Jan de Kok, zeer ervaren schaatstrainer, gaat deze training verzorgen in nauwe samenwerking met trainers van SVR en SIL. De eerste training

De training richt zich op corestability en kracht. Na een warming-up op de spinningbikes op muziek volgt een circuittraining met gebruik van oa halters en gymballen waar je met duo’s aan de slag gaat. Denk aan squatten, deadliften, bankdrukken; allerlei oefeningen gericht op sterker worden gericht op de schaatsbeweging.

De aanvang is 20:30h en de training duurt tot 21:45h. Eerste training is dinsdag 25-januari. Omdat er een opbouw in de training zit verwachten we wel dat je de eerste 8 dinsdagen aanwezig bent.

Wil je ook meedoen? Aanmelden is verplicht, stuur daarvoor een mail aan Bart (bartgroot11@gmail.com) en kom 25-januari naar de eerste training. Er kunnen in totaal 15 man deelnemen vanuit beide verenigingen.