Na 5 wedstrijden van de jeugdskeelercup werd op zondag 26 augustus in Leiderdorp gestreden om de dagprijzen EN de klassementsprijzen.
Voor Elanne en Guus was het nog echt spannend deze laatste wedstrijd, zij konden nog een plekje opschuiven in het eindklassement…….. en dat hebben ze gedaan!!

Aan de finalewedstrijd in Leiderdorp deden 4 SVR-jeugdleden mee, Sjoerd, Elanne, Guus en Tijn. Voor Sjoerd was het zijn tweede wedstrijd. Maar helaas moest hij de puntenkoers voortijdig beëindigen vanwege een knieblessure. Bij de kadetten meisjes werd Elanne eerste, na winst op de slalom (elke week oefenen tijdens de training heeft succes!) en de tijdrit en een tweede plek op de puntenkoers. Bij de kadetten jongens werd Guus derde, na winst op de slalom en een derde plek bij de tijdrit en de puntenkoers. Bij de jongens junioren B werd Tijn eerste. Hij wist alle drie de afstanden te winnen.

De winst van Elanne in Leiderdorp was voldoende om ook het eindklassement te winnen. Guus werd door zijn derde plek in Leiderdorp derde in het eindklassement. Tijn werd uiteindelijk tweede in het eindklassement. Na de prijsuitreiking van de klassementsbekers was er nog een verloting met prijzen van Oomssport. Iedere deelnemer ging naar huis met een prijs! Voor Elanne was dat een nieuw skeelerpak. Voor haar kon de dag helemaal niet meer stuk -;)

Afgelopen seizoen hebben nog enkele andere SVR-leden deelgenomen aan 1 of enkele wedstrijden: Chrisje, Kamilia, Noor en Marte.

De jeugdskeelercup was dit jaar wederom een groot succes. We hopen volgend seizoen met een grote(re) SVR-groep deel te nemen aan de wedstrijden!