Op 13 januari stonden er 6 SVR jeugdleden aan de start van de 2e pupillenwedstrijd.
Na een warming-up en wat oefeningen om zo vroeg in de morgen van start te gaan, konden de schaatsen worden aangetrokken.

Er waren ook veel deelnemers van de andere verenigingen en het was dus lekker druk op de inrijbaan. Als eerste moesten de jongste pupillen de 100mtr volbrengen en daarna volgden de 500 meters van alle deelnemers.

UITSLAGEN SVR                 100mtr          500mtr            500mtr
Chrisje Uri                              21.39           1.22.79
Sjoerd van Homelen              14.17           1.04.20
Noor van Homelen                                     1.20.17           1.20.55
Malou Korner                                             1.05.67              56.74
Elanne de Vries                                            55.98              56.99
Guus Gelderblom                                         52.20              53.88

De organisatie en de inmiddels al bekwamen wedstrijdrijders, zorgden voor een vlekkeloos verloop van het programma zodat er ook nog tijd over was voor de marathon. Helaas wist Sjoerd de marathon voor de jongste pupillen niet voor SVR te winnen. Hij domineerde de hele wedstrijd als leider aan kop maar viel met de finish in zicht. In de tweede startgroep waren de oudere junioren C te sterk voor Guus om de overwinning binnen te halen. Alle SVR meisjes en jongens hebben de marathon sterk uitgereden en dat is een hele mooie prestatie.

Deze dag waren er geen prijzen te verdelen want die worden pas uitgereikt na de 3e wedstrijd echter de hoofdprijs was een welverdiende warme chocomel met slagroom, uitgereikt en geschonken door Oscar aan onze wedstrijdrijders. Een mooie zaterdag ochtend, prima resultaten en ik hoop dat jullie en ook de andere jeugdleden zich opgeven voor de laatste wedstrijd op 17 februari.