Afgelopen weekend waren de landelijke selectiewedstrijden voor de junioren B en A voor het NK Allround/afstanden. Bij de junioren A deed Ariane Smit mee aan deze wedstrijd en bij de junioren B was dat Eva van Til. De junioren A en B moesten daarvoor een 500m, 1500m en 3000m rijden. De wedstrijd voor de junioren A vond plaats in Leeuwarden en de junioren B mochten zich melden in Tilburg.

Beide dames hebben zich tijdens deze wedstrijd weten te plaatsen voor het NK Allround in het weekend van 13/14/15 februari in Alkmaar. Ariane deed dit door netjes 5e te worden in het eindklassement. Voor Eva van Til was het na de 1e wedstrijddag nog wel even spannend, ze stond namelijk op een 17e plaats en alleen de eerste 13 gaan door naar het NK. De 2e dag wist Eva toch haar plekje veilig te stellen met een PR op de 3000m (4.46.72 sec.). Ze werd uiteindelijk 13e in het eindklassement en dat was voldoende voor deelname aan het NK junioren.