Voor pupillen en  junioren is er de mogelijkheid om wedstrijden te rijden op de Uithof. Deze wedstrijden zijn in het algemeen op zondagmorgen om 7.00 uur, maar zeker niet elke zondagmorgen. De afstanden die worden verreden zijn 100 meter, 300 meter, 500 meter, 700 meter en voor de oudere jeugdleden de 1000 meter of de 1500 meter. De afstanden die je rijdt, verschillen vaak per wedstrijd. Als je wedstrijden wilt rijden, is het goed om dit eerst met je trainer te overleggen. Hij of zij kan goed bepalen of je aan wedstrijdrijden toe bent. Ga je dan wedstrijden rijden, dan moet je daar ook voor aanmelden. Dat kan gelijk bij de aanvraag van een abonnement, maar ook iets later in het seizoen. Als je wedstrijden wilt rijden, moet je  – naast het schaatsabonnement voor een trainingsuur – ook een KNSB-licentie kopen. Je wedstrijdlicentie koop je bij de KNSB (via www.knsb.nl). Vraag even aan de trainerscoördinator (trainerscoordinator@svrotterdam.nl) hoe je dat kunt regelen.