Sjoerd van Homelen (pupil C) en Elanne de Vries (pupil A) mochten zaterdag 19 januari meedoen aan het Nationaal Pupillentoernooi (NPT). Het NPT is het officieus NK voor pupillen C, B en A. Voor SVR was het al weer enkele jaren geleden dat er rijders aan de start van deze wedstrijd mochten verschijnen. Laura Smit en Thijs Kooiman waren de laatste deelnemers.

Voor Sjoerd en Elanne was het de eerste keer dat ze op zo’n groot toernooi mochten starten. Ze keken dan ook allebei hun ogen uit. Dat zorgde ook voor de nodigde spanning. Niet alleen het aantal deelnemers, maar ook de organisatie en de hoeveelheid supporters zorgden hiervoor. Het programma begon om 13.00 uur met de mogelijkheid om in te rijden. Om 14.00 uur startte de wedstrijd met de pupillen B.

Sjoerd reed een 500 en een 300 meter en scherpte op beide afstanden zijn PR aan. Zijn tijd op de 500 meter was 53.14 seconden. Helaas maakte Sjoerd een valse start en een flinke misslag, anders had hij zelfs nog sneller kunnen rijden. Op de 300 meter scherpte Sjoerd zijn PR aan met ruim 1 seconde naar 33.31 seconden en werd met deze tijden uiteindelijk 20e in het eindklassement.
Elanne wist zich met een tijd van 44.90 (een PR) op de 500 meter op het podium te schaatsen. Ze werd 3e met deze tijd. Dat leverde voor de 1000 meter extra spanning op. Op de 1000 meter zette ze 1.34.30 op de klokken, een tijd net iets boven haar PR. Met deze tijd eindigde ze in het eindklassement op een mooie 4e plek. Een plek die ze vooraf zeker niet verwacht had.

Uiteindelijk kon iedereen om 19.00 tevreden naar huis, dat gold ook voor de trainer 😉

Goed gedaan allemaal, bedankt voor jullie prestaties.