We hadden ons al verzoend met weer een kwakkelwinter. Gelukkig maar want de Elfstedentocht zou sowieso niet door gaan door Corona. En het was al zo treurig met alle Coronabeperkingen en het sluiten van Schaatsbaan Rotterdam.

Maar ….. toen ging het toch vriezen. En eerst sneeuwen. De weerpluimen vlogen je om de oren en de natuurijskoorts sloeg onverbiddelijk toe. Zou de sneeuw roet in het ijs gooien. Of was het juist goed net voor dat de ijsvloer zou gaan ontstaan.

Uiteindelijk kwam alles zeer goed uit. Eerst sneeuw, maar die hield tijdig op, toen de wind en die ging ook liggen, en daarna de vorst. Vanaf woensdag waren de eerste SVR-leden op het ijs te vinden, de daredevils. Daarna 4 dagen lang natuurijspret. Met ook de nodige nattigheid door kapotgereden vaarten en dientengevolge schotsjetrappen. Maar vooral in het weekend was het prachtig. Culminerend in zondag op de Reeuwijkse plassen waar meer dan 25 SVR-leden elkaar op het ijs vonden. Het kan dus nog, ook in ons huidige steeds warmere klimaat. Nu al zin in de volgende natuurijsperiode!

Reeuwijkse plassen 14-februari 2021