De skeelerpiste Rotterdam is bijna klaar voor gebruik. Als het zover is, gaan de verenigingen SVR en SIL samen wedstrijden organiseren. Voor de jeugd tot 16 jaar laagdrempelige clubwedstrijden op zondagmiddag. Voor de oudste jeugd en volwassenen kennismakingswedstrijden op vrijdagavond. Om de clubwedstrijden in goede banen te leiden is het ontzettend handig om voldoende leden te hebben die de regels kennen.

De KNSB biedt op korte termijn een basiscursus voor juy inline-skaten aan. Deze cursus bestaat uit 3 bijeenkomsten, waarvan de 1e twee bijeenkomsten in ieder geval digitaal zijn. Tijdens deze cursus leer je de basisbeginselen van verschillende juryfuncties. Het gaat dan om de volgende functies: jury-/wedstrijdsecretaris, hulpstarter, parkoersjurylid, jurylid tijdwaarneming (handtijd), rondenteller en aankomstrechter.
De kosten van de cursus worden vergoed door SVR.

1e cursusavond: donderdag 6 april van 19.30 tot 21.30 uur (online)
2e cursusavond: donderdag 22 april van 19.30 tot 21.30 uur (online)
3e cursusavond: nog niet gepland

Wil je meedoen, of wil je (eerst nog) meer informatie over de cursus, neem dan even contact op met Jacolien Vogelzang (trainerscoordinator@svrotterdam.nl).