Zaterdag 4 juni werd er in Otterlo gestreden om de prijzen bij het NK marathon. Naast de senioren en junioren A, waren ook de junioren B uitgenodigd voor deze wedstrijd. Namens SVR heeft Eva van Til meegedaan.

De dames junioren B startte om 14.15 uur met hun wedstrijd over 21 kilometer ofwel 30 rondjes over het stratenparcours in Otterlo. Het parcours bestond uit een deel asfalt en een deel klinkers. Helaas begon het vlak voor de wedstrijd van de junioren B dames te regenen, waardoor de klinkertjes nat en glad werden. Gelukkig was het warm genoeg, zodat na enkele ronden het parcours redelijk was opgedroogd. Na ongeveer 20 ronden ontstond er een kopgroep van 6 rijdsters, Eva kon deze groep niet meer bijhouden. Met nog 5 ronden voor de boeg moest Eva het parcours verlaten. Uiteindelijk werd Eva 12e in de wedstrijd.

NK marathon Otterlo (5)

De volgende wedstrijd voor Eva is het NK-baan/weg in Heerde op 10, 11 en 12 juni.