Zondag 7 juni is Eva van Til 2e geworden tijdens het gewestelijk kampioenschap inline-skaten. Namens SVR deed Liselot Boinck ook mee. Helaas moest Liselot de wedstrijd voortijdig staken, vanwege een vervelende valpartij. Gelukkig gaat het met haar nu weer goed.

Het gewestelijk kampioenschap werd gehouden op de skeelerbaan in Lisserbroek, in de kop van Zuid-Holland. Aan de wedstrijd deden ruim 160 deelnemers mee, in de leeftijd van 5 t/m 17 jaar. De wedstrijd begon voor alle categorieën met een tijdrit over 300m. Daarna volgde een seriewedstrijd en een marathon. De lengte van deze afstanden was afhankelijk van de leeftijdscategorie.

Liselot deed voor de eerste keer mee. Ze mocht meedoen bij de Pupillen 1 (P1) meisjes. De 300m verliep prima. Maar bij de seriewedstrijd 1000m ging het mis. In een stevig duel met een andere rijdster (toevalig ook haar nicht) ging het mis. Beide meisjes raakten elkaar en vielen hard. De ambulance kwam nog, maar gelukkig mocht ze gewoon mee naar huis. Inmiddels gaat het weer goed met Liselot, maar ze heeft haar wedstrijd niet kunnen afmaken.

Eva reed mee bij de meisjes kadetten. Deze groep bestond uit 16 deelnemers. Eva werd 1e op de 300m, maar op de 1000m en de marathon moest ze andere meiden voor laten gaan.

Bij de overige categorieën dit jaar helaas geen SVR-deelnemers.

podiumZHKinline2015