Afgelopen weekend hebben diverse SVR-leden goede prestaties geleverd bij langebaanwedstrijden op de Uithof. Thijs Kooiman en Laura Smit reden in de categorie pupillen A allebei een 1500m op zondagochtend. Voor pupillen best een lange afstand maar ter voorbereiding op de toekomst wel een belangrijke opstap. Laura eindigde als pupil B met een prima PR van 2.37.09 als 3e tussen tussen de oudere A pupillen.

Thijs had bij de start al een mooi doel voor ogen; het baanrecord aanvallen. Ambitieus als je weet dat Thijs op de Uithof nog 1.30 heeft staan op de 1000m en het baanrecord met 2.16.8 best scherp staat op naam van Daan Spruit. Na een prima start en snelle 1e ronde van 33.4 komt Thijs uit op 2.15.22. Missie geslaagd.. Dit is overigens niet alleen een nieuw baanrecord ook een nieuw clubrecord! Omdat Daan Spruit 2 ritten later van start ging bestond de kans dat hij een poging zou gaan doen om het baanrecord te heroveren. En ja, dat lukte. Daan kwam uit op 2.14.73 en Thijs heeft zich dus maar heel kort baanrecordhouder kunnen voelen.

‘s Avonds reed Eva van Til voor het eerst in haar carrière een 3000m. Na een goed opgebouwde race kwam ze vlak boven het clubrecord uit van Ariane Smit (4.56.48 – 2012) en noteerde een tijd van 4.56.79. Deze tijd is overigens goed voor de 12e beste seizoentijd in de categorie dames junioren C. Dit zegt iets over het niveau van dit resultaat, echt goed dus.