Het weekend 13/14 december was een druk weekend voor SVR-jeugd. Ariane Smit nam als 1e jaars junior A deel aan de City Bokaal in Utrecht. Voor de pupillen was er op zondagochtend om 8.30 uur de marathon op Schaatsbaan Rotterdam, voorafgaand aan het ‘grote’ schaatsgeweld van de marathoniconen. Bij de meisjes pupillen deed Irem Kaya mee en bij de pupillen jongens waren dat Thijs Kooiman, Tijn van Til en Sigidur Visch. Thijs had grootse plannen voor zijn wedstrijd, maar kwam helaas ten val. Iedereen heeft de wedstrijd uitgereden. ‘s Middags mocht Thijs ook weer aan de bak bij het NK Kortebaan in Biddinghuizen. Daar werd hij uiteindelijk 10e in het klassement!

Het weekend van 13/14 december was ook het weekend van het Zuid-Hollands kampioenschap voor junioren C t/m A. Namens SVR deden Edo Maas en Eva van Til mee bij de junioren C. Jay Overvliet had zich geplaatst voor het kampioenschap bij de junioren A. Voor Edo en zeker Eva was het een succesvol weekend. Eva werd 2e op de 1500m in een nieuw PR van 2.18.50. Dat leverde haar een zilveren afstandsmedaille op. Ze werd uiteindelijk 3e in het eindklassement. Edo wist beslag te leggen op de 8e plaats. Voor beide rijders geldt dat ze zich hebben geplaatst voor de regioselectie NK junioren C in Haarlem op 11 januari 2015.

ZHK_LB3eprijs2014