Al in de vorige eeuw werd door een groepje SVR-leden met enige regelmaat een aantal dagen de heuvels op de bergen op gezocht om te gaan fietsen. Vanaf 2002 is dat een jaarlijkse fietsweek geworden.

Ging het aanvankelijk om 4 of 5 dagen Vogezen; geleidelijk groeide het uit tot een volwaardige week (en soms –inclusief reizen- 9 dagen).

De groepsgrootte varieerde tussen 7 en 18. Soms hadden we een vaste verblijfplaats (eigen huis/villa) en genoten we van Ivo’s kookkunsten en zorgde anderen voor een immer hoog opvlammende BBQ. Een aantal keer hebben we gekozen voor verplaatsing; we overnachtten dan in Gites of in Agriturismos. Een keer verbleven we in een hotel.

Vogezen La Bresse

Mt Ventoux e.o.

Vogezen La Bresse

Vogezen/Elzas Le Hohwald

Cevennen

Mt Ventoux e.o.

huis

Pyreneeën (west naar oost)

Alpen: Annecy-San Remo

Lago di Como e.o.

Dolomiti

hotel

Lago Maggiore e.o.

La Bresse-Mt Ventoux

Merano-Venezia

agriturismos

Cevennen

huis

Heel wat hoogtemeters werden bedwongen. Cols van naam: Stelvio, Gavia, Mortirolo, Bonette, etc. maar ook totaal naamloze ploertendoders zijn we tegengekomen, letterlijk en soms figuurlijk in nevelen gehuld. Na een paar biertjes worden verhalen sagen en fabels.

Wil je een impressie, kijk dan eens op de fotopagina van onze website.

Fietsweek 2016

Meestal is er een kleine groep zich noemende het ‘politbureau’ dat bepaalt wat er komend jaar gaat gebeuren; meestal nog wel vooraf gegaan door een rondje schijndemocratie. Omdat we flink wat nieuwe leden hebben die dit misschien ook wel eens mee willen maken gaan we het dit jaar anders doen. We organiseren een open informatieavond.

Iedereen die belangstelling heeft kan die avond langskomen. Oud-deelnemers vertellen dan nog wat sterke verhalen en het Politbureau zal een paar plannetjes presenteren. Mede aan de hand van de belangstelling en reacties bepalen we dan uiteindelijk het programma voor 2016.

De fietsweek vindt veelal plaats in de laatste weken van mei of de eerste weken van juni. Meestal gaan we in april ter voorbereiding nog een lang weekend naar de Ardennen.

De informatieavond vindt plaats op 11 februari om 21.00 uur (zodat degene die op de Uithof hebben getraind er ook nog bij kunnen zijn. De bijeenkomst vindt uiteraard plaats in ons clubhuis.

Laat even weten of je gaat komen. Ook graag een bericht als je de 11e niet kunt maar wel belangstelling hebt om mee te gaan, mail naar: voorzitter@svrotterdam.nl