Op zaterdag 16 mei organiseert schaatsclub Gouda (SC Gouda) het evenement Gouda skate! Een dagvullend evenement rond de inline-skatesport in Gouda.

De wieler- en inline-skatebaan aan het Kale Jonkerpad 3 in de Goudse Hout is de schitterende locatie waar wedstrijden en een skateclinic worden gehouden.

De dag start met de Mijnten Inline Cup, wedstrijden voor regionale skeeleraars uit midden Nederland. Inline-Skaters van alle leeftijden rijden zowel korte sprints als langere afstanden. Je kunt hier ook aan deelnemen: http://www.schaatsen.nl/kalender-teams/wedstrijden/2015/5/mijnten-inline-cup-16-5-2015/. Deze wedstrijd start om 9.30 uur voor je jongste jeugd (P4, P3 en P2) en om 12.00 uur voor de P1, de Kadetten en de junioren B.

Halverwege de dag, om 12.30 uur, is er een inline skateclinic georganiseerd  voor iedereen, jong en oud, die eens wil kennismaken met skaten, begeleid door toprijders van SC Gouda, ervaren rijders en trainers.

Aan het eind van de middag  komen de topskaters van Nederland voor de KNSB ben de bruin sport Marathon Cup, een wedstrijd in de landelijke KNSB marathoncompetitie, voor het eerst in Zuid-Holland. Nationale en internationale toprijders, hebben zich reeds ingeschreven voor deze cupwedstrijd. Deze wedstrijd start om 17.00 uur.

SC Gouda nodigt iedereen uit om op 16 mei mee te komen doen of te komen kijken. Er zijn prima horeca voorzieningen geregeld.

SC Gouda hoopt op mooi weer en mooie wedstrijden.