Dit weekend (17/18 december) zijn op de Uithof in Den Haag de Zuid Hollandse kampioenschappen verreden. Aan deze wedstrijd deden 3 junioren van SVR mee, namelijk Eva van Til (dames junioren B), Edo Maas (heren junioren B) en Thijs Kooiman (heren junioren C).

De wedstrijd van de junioren B ging over drie afstanden: de 500 en 1500 meter op zaterdag en de 3000 meter op zondag. De wedstrijd van de junioren C ging over 2 afstanden: de 500 en 1500 op zondagavond. De SVR-junioren waren zeer succesvol. Eva van Til werd Zuid-Hollands kampioen bij de junioren B dames, met een PR op de 500m (43.24 seconcen) en een PR op de 1500 m (2.12.15 seconden). Edo Maas vond zichzelf na 3 afstanden terug op een zeer goede 2e plaats. Hij moest alleen Jesse Stam voor zich dulden. Jesse rijdt sinds dit seizoen bij ISkate in Groningen. Niet de minste dus.

Thijs Kooiman deed goede zaken bij de junioren C en wist beslag te leggen op de 3e plaats. Daarmee voldeed hij aan zijn eigen doelstelling.

HEEL GOED GEDAAN ALLEMAAL. Nu op naar de regioselectiewedstrijden in het weekend van 6/7 januari, de volgende stap naar een eventuele NK-deelname. We hopen natuurlijk dat deze rijders op 6/7 januari weer een ronde verder komen, naar de landelijke selectie op 14/15 januari.

Het NK junioren vindt plaats in het weekend van 4/5 februari en is het uiteindelijke doel van deze rijders!

Klik hier voor de uitslagen.