Het weekend van 12, 13 en 14 februari stond in het teken van het NK allround en NK afstanden voor de junioren C, B en A. Deze wedstrijden werden op schaatsbaan de Meent in Alkmaar verreden.

Namens SVR deden Ariane Smit (junior A) en Eva van Til (junior B) mee. Voor deze beide rijdsters gold dat het toernooi ging over twee dagen en minimaal drie afstanden. Alleen rijdsters bij de 1e 12 na 3 afstanden mochten ook nog een 3 km rijden. De omstandigheden op de open schaatsbaan in Alkmaar waren wisselend gedurende het weekend. Er werden dan ook weinig pr’s gereden. Ariane werd uiteindelijk 14e in het algemeen klassement, met een 7e plaats op de 500m. Eva werd als 1e jaars junior B 23e in het algemeen klassement. Ze reed nog wel een pr op de 1000m (1.27.06). Goed gedaan dames, toch weer 2 SVR-leden bij het NK junioren!

Mogelijk mag Ariane halverwege maart ook nog meedoen aan het NK Sprint. Dat is een wedstrijd over 2x 500m en 2x 1000m. Ariane staat op dit moment op plaats 17 op de ranglijst. Ook Eva heeft nog een mogelijkheid om deel te nemen aan het NK afstanden 3 km. Zij staat op dit moment 22e op de ranglijst met een tijd van 4.39.06. Maar of de uitnodiging komt, is nog even afwachten.