Vrijdag 10 en zaterdag 11 juni stond op de piste in Heerde het NK inline-skaten op de baan op het programma, gevolgd door het NK weg op zondag 12 juni. De weersomstandigheden in Heerde waren prima het weekend. Ook qua topsport was het een fantastisch weekend. Tussen het spektakel van de senioren dames en heren door reden ook de junioren en de kadetten hun wedstrijden. Namens SVR deed Eva van Til mee bij de junioren B meisjes. Het wedstrijdprogramma op vrijdag bestond voor haar uit een 300m tijdrit, 1000m serie en een puntenkoers van 5 km. Op zaterdag werd een 500m serie verreden en een 10 km afvalkoers. De wegwedstrijd op zondag stond in het teken van een One Lap serie en een puntenkoers over 10 km.

Vooral de langere afstanden verliepen goed voor Eva met een 8e plaats op de 5 km puntenkoers en een 9e plaats op de 10 km puntenkoers. Bij de overige afstanden vond Eva haar naam vaak terug op de 12e plek.

Als met al een geslaagd weekend met veel topsport en spektakel.
EvaNKHeerde