28, 29 en 30 mei werd in Purmerend het NK inline-skaten verreden. Op het programma stonden: een tijdrit over 300m, 500m series, 1000m series, puntenkoers en afvalkoers. Ook dit jaar was Eva van Til uitgenodigd om deel te nemen aan het NK bij de kadetten meisjes.

De wedstrijd startte op vrijdagmiddag met een 300m tijdrit. Eva werd 9e op deze afstand bij de kadetten meisjes, met een goede tijd van 30.701 seconden. Bij de senioren was Ronald Mulder de snelste, net voor Michel Mulder. Op vrijdag werd door de kadetten ook nog een EvaNKbaanafvalkoers gereden. Eva werd 19e. Daarna werd de wedstrijd gestaakt vanwege de regen.

Zaterdagmorgen werd er weer vroeg gestart. In de loop van de middag werd de 500m verreden. Eva wist zich te plaatsen voor de halve finale (de laatste 8) door 2e te worden in haar serie. Uiteindelijk werd ze 6e op de 500m, een prima prestatie. Bij de puntenkoers werd ze 16e.

Helaas is de 1000m en de relay vanwege de regen zondag niet meer verreden. Die afstanden worden op een ander moment ingehaald.