Enkele weken geleden is Huib Bunk overleden. Niet iedereen zal Huib gekend hebben. Maar hij was al lid in de tijd dat SVR nog op het ijsbaantje bij Ahoy schaatste.
Daarnaast is Huib een aantal jaren penningmeester van de vereniging geweest, waarbij het boekhouden nog op papier ging. Maar waardoor hij ook de godfather van een aantal daarna volgende penningmeesters is geweest. Huib sportte fanatiek; lopen, schaatsen, fietsen en heel vaak samen met zijn vrouw Riet vormde hij daarbij een onafscheidelijk duo.
Huib had een aantal jaren geleden al een fatale diagnose gekregen. Optimistisch, maar ook realistisch wist hij het met wilskracht en doorzettingsvermogen nog een aantal jaren vol te houden. Op maandag 28 oktober j.l. vond hij het –zijn eigen woorden- “na een heel rijk en actief leven, goed zo”.
De vrijdag daarna hebben zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, vele vrienden en bekenden de afscheidsplechtigheid bijgewoond. Dat was een mooi eerbetoon aan hoe Huib was en in het leven stond. Het is goed Huib gekend te hebben.

Alma