Zondagavond 13 maart was het dan zover, tijd voor de Clubkampioenschappen. Dit is voor veel leden HET moment om de krachten te meten, maar ook het moment om het resultaat van al de trainingen te zien. En dat velen dat wilden, was te zien aan het aantal aanmeldingen, ruim 50 SVR-leden deden mee, waaronder veel jeugdleden.

De wedstrijden begonnen om 17.30 uur met 2x een 100 meter voor de jongste jeugdleden. Het is altijd leuk om deze rijders hun wedstrijd te zien rijden. Eerst is er het geregel met wedstrijdbandjes, dan de uitdaging om iedereen in de juiste baan te krijgen en te houden. En tijdens de start is de aandacht vooral gericht op de starter, in dit geval Garry Williams. Als het startschot dan geklonken heeft, is het natuurlijk zaak om je tegenstander goed in de gaten te houden. Want stel je voor dat je van je tegenstander verliest… dat wil niemand. Na 100m werd de 500m verreden door de oudere jeugd, gevolgd door de junioren, senioren en masters.

Na de dweil was het tijd voor de langere afstanden voor deze groep rijders, de 1000 meter of de 1500 meter. Tijdens deze races was het regelmatig echt spannend wie er zou gaan winnen. Na afloop was er nog tijd voor een mass-start. Ariane Smit kwam als 1e SVR-rijder over de finish.

De prijsuitreiking van de clubkampioenschappen vindt plaats op zaterdag 9 april in het clubhuis aan de Veenweg

Klik hier voor de uitslagen. Het klassement per categorie wordt z.s.m. opgemaakt.