Op 14 december zal door de SVRotterdam de eerste wedstrijd worden georganiseerd op de Rotterdamse Schaatsbaan. Het gaat om langebaanwedstrijden maar ook een ploegenachtervolging en massastart. De wedstrijd begint rond 16:30 en is open voor jong en oud. Het exacte programma wordt bekend zodra er een impressie is hoeveel deelnemers er zullen zijn en zal gepubliceerd worden op de SVRotterdam website.

Om dit alles mogelijk te maken zijn wij opzoek naar mensen die zouden willen helpen tijdens de wedstrijd. Het gaat hierbij om tijdwaarneming, rijders oproepen en algemene hand en span diensten. We moeten minstens met zijn 10en zijn om de wedstrijd in goede banen te kunnen leiden.

Ook zou ik graag willen weten wie mee wil doen. De wedstrijd is open voor iedereen, van jeugd tot wedstrijd rijders. Er is geen wedstrijd licentie nodig om mee te doen. Aanmelden voor helpen en deelnemen kan door te mailen naar: wedstrijdcoordinator@svrotterdam.nl.

Het zou mooi zijn als deze wedstrijd een groot succes wordt. Bij succes zullen er komend jaar waarschijnlijk langebaan wedstrijden en marathons worden georganiseerd door de KNSB. En als Rotterdamse vereniging moeten wij natuurlijk een zo groot mogelijk succes van deze baan proberen te maken.